Apie automobilio nuomą Kerkyroje

Ar nuomoti automobilį?

Korfu sala nedidelė, nuo šiaurinės iki pietinės dalies vos 64 km, plačiausioji salos dalis – 34 km. Bet tai nereiškia, kad per kelias dienas galite apvažiuoti.

Jei norite pamatyti daugiau, apvažiuoti greičiau, užsukti į nuošalesnius paplūdimius – nuomokitės.

Kada nuomotis

Automobilių nuomos punktų Korfu saloje tikrai daug. Jei planuojate nuomotis ilgesniam laikotarpiui ir važinėtis po salą, rekomenduojame rezervuotis iš anksto. Nuo oro uosto iki oro uosto. Jei planuojate tik kelioms dienoms – žiūrėkite jau atvykę Jūsų kurorte.

Kainos ir draudimas

Kainos priklauso nuo mašinos kategorijos.

Mažesnės kainos balandžio-gegužės, spalio mėnesį, bet nebandykite lyginti šių mėnesių su liepos- rugpjūčio mėnesiais. Kainos pakankamai aukštos, pastarosiomis vasaromis net mažų mašinų nuoma siekė 100 EUR už parą.

Yra kelių tipų draudimai. Visiškai pilnas draudimas, jis brangesnis, ir paprastesnis draudimas, kurį siūlo vietiniai nuomotojai, kai nedraudžia ratų, veidrodėlių ir mašinos dugno. Reikalauti pilno draudimo iš vietinio nuomotojo netikslinga ir  neverta – jie kitokio neturi.

Labai rekomenduoju imti pilną arba dalinį mašinos draudimą.

Tarptautinė ar vietinė nuomos kompanija

Dažniausiai renkatės, kur pigiau?

Nuomojantis tarptautinėje kompanijoje dažniausiai džiaugsitės nauju arba vos kelių metų automobiliu. Bet atkreipkite dėmesį į visas taisykles. Rezervuojant automobilį per booking.com platformą arba tarptautinėje nuomos kompanijoje, bus reikalaujamas užstatas arba kreditinės kortelės garantas. Paprastai tai būna nurodyta prie nuomos sąlygų. VISADA PASITIKRINKITE.

Yra buvę – atvyksti, prieini prie langelio ir staiga šokas – reikia palikti 750 EUR užstatą (kuo geresnė mašina, tuo didesnis užstatas). Kitaip mašinos negausite. Jei negalite palikti užstato -n ate Jūsų pigiai išsinuomotai mašinai.

Nuomojant per vietines automobilių nuomos kompanijas, paprastai nei užstato, nei kreditinės kortelės nereikalauja. Susitvarkote dokumentus, susimokate (kortele ar grynais, mokant grynais dažniausiai yra pigesnė nuoma)  ir pirmyn. Bet mašinos dažniausiai yra kelių metų senumo.

Nuomojantis tarptautinėje kompanijoje mašinos nuoma skaičiuojama paromis, o nuomojantis vietinėje nuomos kompanijoje kurorte – diena. Tai yra pasiimi ryte, turi atiduoti vakare. Nes nuo kito ryto vėl bus nuojama mašina.

Kokią mašiną rinktis

 Renkantis mašiną, patarčiau nesinuomoti limuzinų, nebent Jūsų viešbutis yra tiesiausiu keliu nuo orouosto ir neplanuojate važinėti po salą. Čia – kuo mažesnė mašina, tuo patogesnė, manevringesnė, talpesnė, kai reikia įsimontuoti kokioje nors parkavimo vietoje.

Apsižiūrėkite, kiek žmonių talpina mašina, ir kiek turėsite lagaminų. Jei imsite labai mažą mašiną, o Jūsų 4 ar 5, ir visi po lagaminą, tai arba samdysite priekabą lagaminams arba kažkam reikės bėgti iš paskos. Jei skirtumas tarp nuomojamų mašinų kainos nedidelis, tai imkite šiek tiek didesnę.

Mechaninė ar automatas

Kerkyros keliai tikrai nėra iš paprastų – kuo toliau nuo Kerkyros miesto, tuo jie siauresni, labiau vingiuoti, į kalnus ir pakalnes.

Patyrę vairuotojai sako, kad geriau imti mechaninę mašiną. Tai Jums tikrai bus patogiau važinėti po ekstramaliai statesnes įkalnes.

Bet jei mokate vairuoti tik automatines, nepradėkite mokytis čia važiuoti su mechanine pavara.

Kerkyroje mašinų su automatine pavara nuomoti yra mažiau, net kai kuriuose kurortuose nuomos kompanijos jų neturi, o be to nuoma yra brangesnė.

Kuras ir kuro kolonėlės

– Dažniausiai nuomos punktuose yra benzininės mašinos.

Paprastai pasiimant mašiną, patikslinama, kiek kuro užpilta, ir su tokiu pačiu kiekiu kuro reikia atiduoti mašiną.

– Kuro kolonėlių yra nemažai, bet važiuojant į kalnuotesnes vietoves, pasistenkite užsipilti pilnus bakus. Kalnuose su kuro kolonėlėmis striuka, o ten važinėjantis mašina tiesiog jį ryja.

Kolonėlėse Jums išlipti iš mašinos nereikia, tiesiog privažiuojate, atsidarote langelį, paduodate pinigus ar tiesiog pasakote už kiek užpilti, ir Jums viską padarys.

Atsiskaityti galima tiek grynais, tiek kreditine kortele. Kartais internetas neveikia, ir kortelės perbraukti neišeina…

– Kolonėles nedirba per visą naktį, paprastai užsidaro 23 val. Vėliausiai.

Dabar atsiranda automatinės kolonėlės, kai galima užsipilti ir naktį. Bet tikrai ne visur. Jose galima pasirinkti kalbą, susimokėti tiek kortele, tiek grynais pinigais.

– Iki šio rudens dyzelinas buvo pigesnis už benziną, bet šį rudenį kažkas pasikeitė…

Mašinų statymo ypatybės

Korfu mieste parkuotis ypač sudėtinga.

– Yra keletas mokamų parkavimo aikštelių, vasarą jos dažniausiai pilnos, mokestis būna apie 3-4 EUR už dieną. Į patį senamiestį įvažiuoti draudžiama.

– Labai daug nemokamų parkavimo vietų, tik jų reikia labai paieskoti ir susitaikyti su tuo, kad iki senamiesčio reikės šiek tiek paeiti. Aš statau dažnai Garitsos pakrantėje, arba Senojo uosto aišktelėje arba dar toliau važiuojant link Naujojo uosto.

– Statant apžiūrėkite ženklus, ar nepastatėte kokioje tik taksistams, autobusams ar invalidams skirtoje vietoje. Baudų čia nerašo ir neklijuoja ant langų, nuima numerius ir viskas. Arba nutempia mašiną (jau mačiau tų nutempikų auto).  Susimokėti turite policijos būstinėje.  Labiausiai nepasiseka, jei nuima numerius savaitgalį. Tada baudą galite susimokėti tik pirmadienį. Jei taip atsitiko, kad pamatėte nuimtus numerius, skambinkite savo nuomos kompanijai. 

– Kaimeliuose ar kurortuose statymas yra nemokamas. Tik labai gerai žiūrėkite, kad neužstatytumėte vartų į kiemus, kad nepastatytumėte ypač siaurose gatvėse, nes ryte atėjus galite rasti nubrauktą šoną.

– Labai rekomenduoju: pastatėte mašiną – užlenkite veidrodėlį.

Kaip  vairuoti Korfu saloje

– Svarbiausia, nelėkti ir neskubėti. Miestuose greitis ribojamas iki 50 km/h, o didesniuose keliuose iki 80 km/h, bet retam kelyje įmanoma pasiekti tokį greitį. Todėl geriausia to net nebandyti.

Korfu kelio ženklų sistema yra šiek tiek sudėtinga – silpnai pasakyta. Prieš sankryžą ne visada suprasite, kur reikėtų sukti, nes ženklų arba nesimato per krūmus, arba jie nusukti keista kryptimi. Todėl geriau naudoti GPS sistemą. 

– Prieš apvažiuodami posūkius, naudokite automobilio signalą. Tokiu būdu į kitą pusę važiuojantys vairuotojai laikysis nuošalyje.

– Jei pasirinkote mechaninę, o ne automatinę pavarą, naudokite žemą/teisingą pavarą. Priklausomai nuo kelio kampo ir greičio, turite naudoti tinkamą pavarą. Važiuojant įkalne pageidautina naudoti 2 pavarą arba net 1 pavarą, jei reikia. Nepamirškite kuo rečiau naudoti sankabos, kad išvengtumėte mechaninių pažeidimų. Važiuodami nuokalne niekada nevažiuokite įjungę neutralią padėtį arba naudodami sankabą. Tai sumažina automobilio stabilumą. Verčiau naudokite 2-ą pavarą nuokalnėje arba 3-ią didžiausią.

– Nebandykite lenkti siaurame kelyje lėtai važiuojančios mašinos, mopedininko ar kokios šiukšliavežės. Prisiminkite patarlę – lėčiau, bet greičiau.

– Jei priešais Jus važiavęs vietinis sustojo pasikalbėti su priešpriešiais važiuojančios mašinos savininku – sustokite, palaukite ir nepypsėkite. Ir nesinervuokite. Čia toks jų gyvenimo būdas.

Kitos taisyklės, kurių vietiniai nesezono metu dažniausiai nesilaiko

 

– Geltona šviesoforo spalva dažniausia reiškia „paskubėk pralėkti“.

– Vairuodami negalite naudotis mobiliuoju telefonu.
– Stovėti ant geltonų linijų draudžiama.
– Vairuoti draudžiama, jei vartojote alkoholį.
– Visada turėkite su savimi vairuotojo pažymėjimą ir pasą arba asmens tapatybės dokumentą.
– Visi keleiviai privalo prisisegti saugos diržus.